Kilka dni temu w serwisie
Pionek.net upublicznione zostały zasady gry i elementy gry Triles autorstwa twórcy serwisu Łukasza Rygało. Ponieważ miałem okazję towarzyszyć tej grze w jej powstawaniu i m.in. zagrać w nią jako jeden z pierwszych, powiem o niej kilka słów i podzielę się moimi wrażeniami z tych rozgrywek.
Triles to abstrakcyjna gra logiczno-strategiczna dla 2 osób, dla której inspiracją były gry Trax i Tantrix i… Domino. Mimo widocznych odniesień do wspomnianych gier, Triles to zupełnie nowa gra. Rozgrywa się ją za pomocą 52 trójkątnych kafelków, a wygrywa ten, kto pierwszy pozbędzie się kafelków ze swojej ręki. Zasady dokładania płytek są proste, a zarazem pomysłowe. Ponieważ zostały opisane szczegółowo
na stronie Autora, nie będę się o nich szczegółowo rozwodził. Powiem tylko, że grę cechuje dobrze skonstruowany systemem kar i nagród, który promuje przemyślane strategie graczy. Oprócz zasad podstawowych można wypróbować Triles w trzech wariantach.
Co prawda Łukasz nie uznał jeszcze swojego projektu za zakończony, ale moim zdaniem gra na obecnych zasadach sprawdza się bardzo dobrze i spokojnie mogę ją polecić do zmajsterkowania i wypróbowania. Tym bardziej, że przygotowanie własnego egzemplarza nie jest ani czaso- ani pracochłonne.
W najbliższych dniach Triles powinno się pojawić w bazie BGG, więc kolekcjonerzy, którzy poświęcą kilka chwil na stworzenie samoróbki, będą mogli kliknąć sobie w okienko Own na stronie gry. Ja już na to czekam z niecierpliwością.
Osobiście mam nadzieję, że Triles prędzej czy później zainteresuje się jakieś wydawnictwo. Chętnie zobaczyłbym tą grę w wydaniu profesjonalnym.
Reguły są tu: http://rygalo.com/2013/12/30/triles/
Sporo się zmieniło od czasu tej recenzji…
Dzięki, zaktualizowałem link w artykule.